Likvidace společnosti
Likvidace společnosti je způsob zániku společnosti, při kterém dochází prostřednictvím souboru ekonomických, organizačních a právních úkonů k vypořádání všech majetkoprávních vztahů vůči zaměstnancům, dlužníkům, věřitelům a státní správě, se snahou o dosažení maximální výše likvidačního zůstatku určeného k rozdělení vlastníkům společnosti.
Na všechny služby máme platné certifikace
K likvidaci společnosti dochází (kromě případů nucené likvidace rozhodnutím soudu) především z následujících důvodů:
- společnost splnila účel, za kterým byla založena,
- společnost naplnila časové období, pro které byla založena,
- likvidací společnosti dochází k optimalizaci podnikatelské struktury,
- ekonomické důvody, především ztráta trhů, chybějící perspektivní podnikatelská náplň, prohlubující se finanční ztráty, ztráta zdrojů financování, apod.,
- právní důvody, především ztráta oprávnění k předmětu podnikání, apod.,
- osobní důvody vlastníků.
Likvidaci společnosti zajišťuje likvidátor, jmenovaný rozhodnutím valné hromady, který jedná v průběhu likvidace za společnost samostatně a v plném rozsahu. Likvidátor ve spolupráci s odborníky z oboru práva, ekonomie a daní vede a řídí proces likvidace nejkratší a nejefektivnější cestou. Likvidátor je za výsledky své práce zodpovědný vlastníkům společnosti.
Postup likvidace společnosti
- Valná hromada učiní usnesení (jediný vlastník rozhodnutí) o vstupu společnosti do likvidace, tedy zrušení společnosti s likvidací a jmenování likvidátora z řad současného statutárního orgánu společnosti či třetích osob.
- Do obchodního rejstříku je proveden zápis o vstupu společnosti do likvidace (název firmy v obchodním rejstříku se doplní o dovětek "v likvidaci") a zápis jmenovaného likvidátora, na kterého přechází povinnosti statutárního orgánu společnosti.
- Jmenovaný likvidátor provede analýzu majetku a závazků společnosti, a pokud poté, či kdykoli v průběhu likvidace společnosti, dojde ke zjištění, že majetek společnosti nepostačuje k úhradě závazků, podá návrh na prohlášení konkurzu.
- Ke dni předcházejícímu datu vstupu do likvidace likvidátor sestaví mimořádnou účetní závěrku a splní z ní plynoucí daňové povinnosti.
- Následně ke dni vstupu do likvidace sestaví likvidátor zahajovací rozvahu společnosti v likvidaci
- Likvidátor sestaví rozpočet a plán likvidace, který obsahuje soupis majetku a závazků i způsob zpeněžení všech nepeněžních aktiv
- Likvidátor začne neprodleně řešit pracovněprávní záležitostí stávajících zaměstnanců a zúží jejich počet na osoby, nezbytné k zdárnému průběhu procesu likvidace
- Likvidátor oznámí zákonným způsobem (oznámení v Obchodním věstníku) vstup společnosti do likvidace a všechny známé věřitele vyzve k přihlášení jejich pohledávek.
- Likvidátor vstoupí do jednání se správcem daně, zdravotními pojišťovnami, sociální správou i dalšími dotčenými státními institucemi.
- Likvidátor ukončí, či postupně utlumí, veškeré podnikatelské aktivity společnosti a přistoupí k procesu prodeje nepeněžního majetku společnosti veřejnou dražbou, veřejnou soutěží nebo přímým prodejem.
- Likvidátor vede jednání s bankami a obchodními partnery za účelem vymožení pohledávek společnosti a úhradě jejích závazků.
- Likvidátor vypořádá veškeré odvody, daně a poplatky.
- V okamžiku, kdy jsou splaceny veškeré závazky společnosti, předloží likvidátor valné hromadě ke schválení zprávu o průběhu likvidace a návrh na rozdělení likvidačního zůstatku mezi vlastníky společnosti
- Likvidátor sestaví k datu předložení návrhu na rozdělení likvidačního zůstatku mimořádnou účetní závěrku.
- Po schválení návrhu na rozdělení likvidačního zůstatku valnou hromadou přistoupí likvidátor k výplatě likvidačního zůstatku jednotlivým vlastníkům.
- Likvidátor požádá správce daně o souhlas s výmazem společnosti z obchodního rejstříku.
- Likvidátor provede archivaci písemností společnosti
- Ve lhůtě 30 dnů od ukončení likvidace podá likvidátor návrh na výmaz společnosti z obchodního rejstříku.
- Společnost zaniká výmazem z obchodního rejstříku.
Zaujala vás naše nabídka? Kontaktujte nás.
Rychlá poptávka nebo dotaz
Chcete ihned vědět kolik Vás budou stát naše služby? Vyplňte prosím níže uvedený formulář. Předběžnou cenovou nabídku dostanete na váš e-mail během několika sekund.
Kdo jsou naši klienti
Jsme spokojeni se službami které nabízíte, vzhledem k vedeni výkazu jak v českém jazyce tak angličtině, stejně tak bezproblémovém vedení účetnictví. Již několik let je spolupráce bezchybná a nedošlo k jakymkoliv problémům vůči mateřské společnosti nebo k lokálnim úřadům. Tomáš Kudera, Country Manager Forbo Flooring Czech, Forbo s.r.o.
Foreign Language Publications. "S firmou Bell consulting s.r.o. spolupracujeme od vzniku našej spoločnosti (1995). S ich prácou sme spokojní, čomu nasvedčuje aj naša viac ako sedemnásťročná spolupráca. Ceníme si u nich, okrem spoľahlivosti a korektnosti, aj osobný prístup k nám. Pri akomkoľvek probléme sa na nich môžeme s dôverou obrátiť a vždy dostaneme jednoznačné odpovede, ktoré pri súčasnej podobe našej legislatívy, naozaj nie sú samozrejmosťou. Ich profesionalita bola preverená aj uskutočnenými daňovými kontrolami, ktoré prebehli bez výhrad." Matilda Blahová konateľka FLP-ČR s.r.o.
Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství dceřinné společnosti švýcarského koncernu zabývajícího se výrobou a servisem tiskařských strojů.
ENVIORE CZ s.r.o. 'We decided to enter the Czech Market in 2009 and chose Bell Consulting after a selection round with 6 Czech competing accountancy firms. To date, Bell Consulting is providing us with accountancy services, reporting, payroll processing and support for legal matters. We experience the services rendered to be of high standards and value the swift response to the tasks assigned. The input of Bell Consulting is considered to be an asset for our Czech operations and we would recommend them to any organization, Czech or international." Mr. Martin Coysman, executive head and co-owner.
Firma BELL consulting nám dlouhodobě poskytuje daňové poradenství a zpracovává naše daňová přiznání. Oceňuji především perfektní a rychlou komunikaci a znalost problematiky na úrovni mnohem dražších firem. Oceňuji i příjemné prostředí kanceláří blízko středu města s parkováním pro klienty. Ing. Bohumír Veselý, jednatel GELDBACH - CZ s.r.o.
Komplexní mzdové a personální služby organizační složky amerického koncernu zabývajícího se oděvní výrobou.
Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství, po ukončení činnosti v ČR také likvidace společnosti.
Lékárna na Mendlově náměstí, Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství pro jednu z největších brněnských lékáren.
Komplexní mzdové a personální služby dceřinné společnosti dánského holdingu zabývajícího se výrobou povrchových nátěrů.
ABRAHAM MOTOR RACING, vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství pro motocyklovou stáj našeho předního závodníka v Moto GP.
Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství tuzemské společnosti zabývající se obchodem se zdravotnickou technikou a materiály.
Likvidace české a slovenské dceřinné firmy v rámci optimalizace holdingové struktury při začlenění do koncernu FORBO.
Vedení účetnictví i komplexní daňové poradenství pro projektový ateliér zabývající se projekčními pracemi.
Vedení účetnictví i komplexní daňové poradenství dceřinné společnosti britského holdingu provozující bowlingové herny.
Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství organizační složky britské personální agentury.
Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství tuzemské společnosti zabývající se řemeslnou činností.
Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství tuzemské společnosti zabývající se developerskou a stavební činností.
Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství dceřinné společnosti amerického koncernu zabývajícího se vývojem a testováním polovodičových součástek.
Švýcarsko, švýcarský holding, zabývající se stavebními projekty a realizacemi staveb–především hypermarketů Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství, po ukončení projektu jsme provedli likvidaci organizační složky v ČR. Společnost se zabývá stavebními projekty a realizacemi staveb.
MBI Marketingberatung International spol. s r.o. Vedení účetnictví, mzdové a personální služby i komplexní daňové poradenství dceřinné společnosti rakouského holdingu zabývajícího se finančním poradenstvím a prodejem finančních produktů.