Poradna

Zašlete nám prosím svůj dotaz k problematice daní nebo GDPR. V nejbližší možné době jej zdarma zodpovíme a naši odpověď zveřejníme na tomto místě. Rádi také zveřejníme Vaše příspěvky a názory k tématům blízkým naší webové stránce.

Filtr a vyhledávání v dotazech

32

2 DPP + DPČ -student

11:36 24.10.2018

Dobrý den, jsem momentálně studentem denního studia na VŠ a souběžně mám tři brigády. V jedné mám smlouvu na DPP bez růžového prohlášení, ve druhé na…

Dobrý den, jsem momentálně studentem denního studia na VŠ a souběžně mám tři brigády. V jedné mám smlouvu na DPP bez růžového prohlášení, ve druhé na DPP s růžovým prohlášením a v třetí DPČ. Četla jsem, že u DPČ se strhává jenom část zdravotního pojištění (v závislosti na výši příjmu) a zbytek je potřeba pojišťovně doplatit. Platí to, i když jsem student, ale nemám u DPČ podané růžové prohlášení? A může být nějaký problém s tím, že mám takto uzavřeny 3 smlouvy? Předem děkuji za odpověď, Diana

Diana

Odpověď na 32

Re: 2 DPP + DPČ -student

16:46 30.10.2018

Dobrý den Diano, není to problé a své pracovní poměry (přesně řečeno práce konané mimo pracovní poměr) můžete vykonávat tak, jak jste je popsala. …

Dobrý den Diano,

není to problé a své pracovní poměry (přesně řečeno práce konané mimo pracovní poměr) můžete vykonávat tak, jak jste je popsala.

Pokud máte status studenta a jste mladší 26 let platí za vás zdravotní pojištění stát. Nemáte tedy povinnost platit minimální výši zdravotního pojištění a zdravotní pojištění platíte pouze z výše svého altuálního příjmu na DPČ.

Ing. Michael Hájek

Dobrý den, velmi rád bych se touto cestou zeptal, zda je možnost kombinovat standartní formu příspěvku zaměstnavatele na stravenky v kombinaci s…

Dobrý den, velmi rád bych se touto cestou zeptal, zda je možnost kombinovat standartní formu příspěvku zaměstnavatele na stravenky v kombinaci s dovozem jídla. Aktuálně poskytujeme našim zaměstnancům 70,-Kč stravenky s daňovou uznatelností nákladů ve výši 55 % na straně zaměstnavatele a 45% je strženo z čisté mzdy zaměstnance. Rádi bychom našim zaměstnancům tento benefit zachovali s tím, že máme možnost za velmi dobré podmínky zajistit dovoz hotových jídel do naší společnosti od externího subjektu (restaurace). Pohled účtování je mi jasný vč. problematiky uznání nákladů vynaložených na dopravu vč. pohledu DPH. Má otázka zní, zda je možné, abychom našim zaměstnancům mohli nabídnout kombinaci stravenek a dovozu jídla. Je možné standartním způsobem při splnění podmínky času stráveného v práci poskytnout stravenku, a v případě využití dovozu jídla, by daný den "neměl nárok na stravenku", ale uplatil si obdobnou formou příspěvek na dovezené jídlo? Příkladem máme zaměstnance na plný úvazek, který 3 pracovní dny bude mít nárok na stravenku a 2 pracovní dny využije možnosti dovozu jídla. Bude mít tedy 3 straveny a za dovezené jídlo si to vyřešíme interním zúčtováním...s uplatněním danove uznatelného nákladu jak na straně zaměstnavatele a následně srázky na straně zaměstnance... ? Předem Vám velmi děkuji za odpověď a budu se těšit na Vaši reakci. S pozdravem Petr Hasil

Petr Hasil

Odpověď na 31

Re:

14:15 22.06.2017

Dobrý den pane Hasile, Dle §236 zákoníku práce je zaměstnavatel povinnen umožnit zaměstnanci stravování, a to nejdéle po 6 hodinách výkonu práce …

Dobrý den pane Hasile,

Dle §236 zákoníku práce je zaměstnavatel povinnen umožnit zaměstnanci stravování, a to nejdéle po 6 hodinách výkonu práce (§88 zákoníku práce).

Zaměstnavatel může (není to však jeho povinnost) zaměstnanci poskytnout příspěvek na stravné.

Tento příspěvek je na straně zaměstnace vždy a zcela osvobozen od daně z příjmů dle §6 odst. 9, písm. b) zákona o daních z příjmů. Jedinou podmínkou je jeho poskytnutí v nepeněžní formě.

Daňová uznatelnost příspěvku na stravování na straně zaměstnavatele je řešena v §24 odst.2, písm. j) zákona o daních z příjmů.

Domnívám se, že nic nebrání tomu, aby zaměstnavatel v jednotlivých dnech kombinoval příspěvek na stravné poskytnutím jídla a příspěvek na stravné poskytnutím stravenky. Dokonce lze poskytnout i obojí v rámci jedné pracovní směny.

Daňové osvobození na straně zaměstnance je zřejmé, daňový dopad na zaměstnavatele řeší výše uvedený § 24. 

Ing. Michael Hájek

 

Ing. Michael Hájek

30

Nástup do nove prace

09:16 01.12.2016

Dobry den, Mam na vas prosim dotaz. K 31.lednu mi bude ukončen hlavni pracovní poměr. Směny mam do 15.ledna a na zbytek měsíce si vybírám dovolenou.…

Dobry den, Mam na vas prosim dotaz. K 31.lednu mi bude ukončen hlavni pracovní poměr. Směny mam do 15.ledna a na zbytek měsíce si vybírám dovolenou. Zároveň však od 16.ledna nastupuji do nove prace na poloviční uvazek. Je to podle zákona takto mozne? Dekuji Peštálová

Denisa Peštálová

Odpověď na 30

Re: Nástup do nove prace

16:50 06.12.2016

Dobrý den paní Deniso, v průběhu trvání hlavního pracovního poměru můžete být paralelně zaměstnána na zkrácený pracovní úvazek u jiného…

Dobrý den paní Deniso,

v průběhu trvání hlavního pracovního poměru můžete být paralelně zaměstnána na zkrácený pracovní úvazek u jiného zaměstnavatele bez ohledu na fakt, zda právě čerpáte dovolenou na zotavenou či nikoliv.

V případě zájmu Vám nabízíme daňové poradenství, vedení účetnictví, mzdová personalistika, zakládání firem, likvidace firem.

S pozdravem

Ing. Michael Hájek, daňový poradce

BELL consulting s.r.o.

Ing. Michael Hájek

Dobrý den, pracuji jako zaměstnanec - lékař. Mimo výkon práce lékaře se navíc starám svému zaměstnavateli o údržbu výpočetní techniky: správa…

Dobrý den, pracuji jako zaměstnanec - lékař. Mimo výkon práce lékaře se navíc starám svému zaměstnavateli o údržbu výpočetní techniky: správa hardwaru, softwaru, tiskárny, skeneru a místní sítě. Této údržbě se věnuji po pracovní době a zatím není nijak placena. Chtěl bych proto požádat svého zaměstnavatele, abychom se domluvili, že mi bude za takovouto servisní činnost platit. Zamlouvá se mi za tímto účelem dohoda o provedení práce (DPP), na základě které by mi zaměstnavatel vyplácel měsíčně nějakou částku, např 9500 Kč. Výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že nebudu muset z oněch 9500 Kč platit já ani zaměstnavatel žádné odvody (pokud nepřesáhne 10 000 Kč). Chtěl bych Vás poprosit o posouzení, zda je takto navržené řešení právně možné a vhodné. Nerad bych svému zaměstnavateli navrhl něco, co by nám následně vytkla případná kontrola z FÚ. Děkuji Vám za odpověď Petr Nový Petr Nový

Petr Nový

Odpověď na 29

Re: Souběh Pracovní smlouvy a Dohody o provedení práce

17:47 06.12.2016

Dobrý den pane Nový, souběh HPP a DPP, tedy souběh hlavního pracovního poměru a dohody o provedení práce u jednoho zaměstnavatele je principiálně…

Dobrý den pane Nový,

souběh HPP a DPP, tedy souběh hlavního pracovního poměru a dohody o provedení práce u jednoho zaměstnavatele je principiálně možný, pokud náplň Vaší činnosti na DPP bude zcela a prokazatelně odlišná od náplně Vaší práce na HPP.

Na DPP jze konat práci maximálně do 300 hodin ročně u jednoho zaměstnavatele.

V případě zájmu Vám nabízíme daňové poradenství, vedení účetnictví, mzdová personalistika, zakládání firem, likvidace firem.

S pozdravem

Ing. Michael Hájek, daňový poradce

BELL consulting s.r.o.

Ing. Michael Hájek

28

Škoda způsobená zaměstnancem

12:29 22.11.2016

Zaměstnanec způsobil firmě opravitelnou škodu - rozbil přední sklo vozidla. Škoda činí např. 9000 Kč + DPH 1890 Kč. Pojišťovna zaměstnance nám uhradí…

Zaměstnanec způsobil firmě opravitelnou škodu - rozbil přední sklo vozidla. Škoda činí např. 9000 Kč + DPH 1890 Kč. Pojišťovna zaměstnance nám uhradí z jeho odpovědností pojistky 2/3, tj. 6000 Kč. Zbylou částku 3000 Kč nebude firma po zaměstnanci požadovat. Mou otázkou je, jak se bude účtovat a co je a není daňový náklad. Budu účtovat: přijatá faktura za opravu (vím předem kolik nám uhradí pojišťovna), takže účtuji na účet 511xxx 6000 Kč daňový náklad, zbylou část náklad 3000 Kč jako nedaňový náklad? Jako daňový náklad bych těch 3000 Kč účtovala v případě, že bychom zaměstnanci předepsali k úhradě tuto částku. Postupuji takto správně? A jak to bude s DPH? Na vstupu uplatním DPH z 6000 Kč a zbytek DPH ze 3000 Kč zaúčtuji rovněž jako nedaňový náklad? Nebo mohu uplatnit celé DPH, i přesto, že náhradu za tuto opravitelnou "škodu" dostanu jen z části. Děkuji za odpověď.

Lenka

Odpověď na 28

Re: Škoda způsobená zaměstnancem

18:16 06.12.2016

Dobrý den, bohužel odpověď na Váš dotaz je příliš obsáhlá a komplexní. Nelze jej zodpovědět v rámci projektu daňová poradna zdarma. Prosím obraťte…

Dobrý den,

bohužel odpověď na Váš dotaz je příliš obsáhlá a komplexní.

Nelze jej zodpovědět v rámci projektu daňová poradna zdarma.

Prosím obraťte se na nás přímou cestou. Rádi Vám poskytneme daňové i ekonomické poradenství za standardních podmínek.

V případě zájmu Vám nabízíme daňové poradenství, vedení účetnictví, mzdová personalistika, zakládání firem, likvidace firem.

S pozdravem

Ing. Michael Hájek, daňový poradce

BELL consulting s.r.o.

Ing. Michael Hájek

1 2 3 4 5 6 7 9